روسیه: خواستار ادامه روابط دوستانه با ایران هستیم
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا، ریابكوف روز سه شنبه در كنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان كرد: روسیه از وضع كنونی روابط با ایران رضایت دارد و امیدواریم كه روابط دوستانه میان دو كشور پس از انتخابات (مجلس شورای اسلامی) در ایران هم تداوم یابد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به روابط گسترده و تنگاتنگ دو كشور گفت: ایران و روسیه در عرصه های مختلف با یكدیگر همكاری می كنند.

وی با بیان اینكه تاریخ روابط ایران و روسیه دشوار و پرفراز و نشیب بوده است، اظهار داشت: اما دو طرف درس های زیادی از آن گرفته اند.

ریابكوف همچنین گفت كه مسایلی نیز میان دو كشور وجود دارد كه مساله هسته ای ایران از جمله آنها می باشد.

وی ادامه داد: مسكو نگرانی جامعه جهانی در باره برخی جوانب برنامه هسته ای ایران را می پذیرد اما اطمینان داریم كه با وجود اراده سیاسی، این مسایل هم حل می شود.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: تمام مساعی ممكن را به عمل می آوریم تا این مسایل بدون وارد آمدن لطمه به روابط ایران و روسیه حل شوند.

*** نگرانی روسیه از كمك های خارجی به مخالفان حكومت سوریه

معاون وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی كشورش از كمك های همه جانبه خارجی به مخالفان حكومت سوریه گفت: اطلاعاتی در دست داریم كه از كمك های گسترده خارجی در عرصه های مختلف اطلاعاتی و تسلیحاتی به گروه های مخالف حكومت سوریه حكایت می كند.

وی افزود: از چنین رویكردی نگران هستیم و آن را علیه صلح و امنیت منطقه می دانیم.

ریابكوف در همین حال خاطرنشان كرد كه اطلاعات موثق دال بر حضور و فعالیت نیروهای نظامی خارجی در سوریه در اختیار ندارد.

*** احتمال شركت رییس جمهوری روسیه در اجلاس آتی ناتو بعید است

'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه احتمال شركت رییس جمهوری روسیه در اجلاس آتی ناتو را كه قرار است در ماه مه در شیكاگو برگزار شود، بعید دانست.

وی افزود: در صورتی كه مساله امنیت موشكی اروپا در دستور كار اجلاس ناتو قرار نگیرد، بسیار بعید خواهد بود كه رییس جمهوری روسیه در آن شركت كند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اگر مساله امنیت موشكی بدون تغییر باقی بماند امكان شركت رییس جمهوری روسیه در اجلاس ناتو كم رنگ تر می شود.

آمریكا به بهانه تهدید موشكی برخی كشورها تصمیم به استقرار سامانه موشكی خود در اروپا گرفته است و با لهستان ، رومانی و تركیه موافقت نامه هایی را برای استقرار اجزای سامانه در این كشورها امضا كرده است.

روسیه این سامانه را تهدیدی برای امنیت راهبردی خود می داند و سران روسیه اعلام كرده اند در صورت استقرار سامانه به آن پاسخ می دهند.

اروپام/2240**2242**518





:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: